کد خبر : 958
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰

ضرورت از بین رفتن شکاف نیاز بازار کار و مهارت برای ایجاد اشتغال

ضرورت از بین رفتن شکاف نیاز بازار کار و مهارت برای ایجاد اشتغال

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خانه و پایگاه سازندگی کارگران در تحقق مهار تورم و رونق تولید است.  وی در خصوص طرح آموزش در محیط کار واقعی گفت: در حال حاضر بیش از سه

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خانه و پایگاه سازندگی کارگران در تحقق مهار تورم و رونق تولید است.

 وی در خصوص طرح آموزش در محیط کار واقعی گفت: در حال حاضر بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی در کشور وجود دارد و یک میلیون و ۴۰۰ بنگاه اقتصادی ظرفیت ورود به طرح آموزش در محیط کار واقعی را دارند. 

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه شکاف نیاز بازار کار و مهارت باید از بین برود گفت: ۸۳ میلیون شغل در جهان با تأثیر از هوش مصنوعی حذف خواهد شد و در این عرصه کسب و بازآموزی و مهارت آموزی کارگران در عصر پیشرفت تکنولوژی بسیار مهم و قابل توجه است.

حسینی‌نیا با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی به ۴ میلیون نفر از ۲۰ میلیون جمعیت فعال پیش بینی شده است گفت: ۲۸ درصد آن بر اساس توانایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و ۷۲ درصد بر اساس کمک تشکل‌های مردمی و انقلابی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ۱۹ جامعه هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر به ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های آموزشی جوار صنایع، آموزش روستایی و عشایر، جوار دانشگاه، موسسات کارآموزی آزاد، مراکز ثابت دولتی، پادگان ها، زندان‌ها و مدارس می‌پردازد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار شیوه جدیدی در سیستم نوین آموزش مهارت است که یکی از سیستم‌های نوین آموزش مهارتی در دنیا به ویژه در کشور آلمان که به عنوان قطب صنعتی در کل دنیا مطرح است.

وی اظهار کرد: سیستم آموزش دوگانه است که این سیستم آموزشی تفاوتش با سیستم‌های عادی آموزش مهارتی این است که در آموزش فنی و حرفه‌ای استاندارد‌ها ۳۰ درصد تئوری و ۷۰ درصد عملی و هر دو در محیط کارگاهی انجام می‌شود.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.