کد خبر : 968
تاریخ انتشار : جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

پیش بینی جوی پایدار در اغلب در نقاط کشور

پیش بینی جوی پایدار در اغلب در نقاط کشور

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار پراکنده و وزش باد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود. شنبه علاوه بر این مناطق، با نفوذ جریانات به نسبت

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار پراکنده و وزش باد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود.

شنبه علاوه بر این مناطق، با نفوذ جریانات به نسبت خنک شمالی از سوی دریای خزر در گیلان، مازندران، شرق اردبیل و برخی مناطق گلستان نیز بارش باران رخ می‌دهد.

روز یکشنبه در گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان بارش خفیف رخ می‌دهد. دوشنبه و سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ داده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود. هوای استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل طی روز‌های شنبه و یکشنبه  تا ۵ درجه خنک می‌شود.

وزش باد، گاهی باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک طی پنج روز آینده پدیده غالب در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور است. این وضعیت دوشنبه و سه شنبه در مناطق فوق تشدید می‌شود.

همچنین طی پنج روز آینده در نوار غربی کشور نیز افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک محلی یا انتقالی از سوی عراق دور از انتظار نیست. از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه در جنوب تهران، قم و شمال و شرق اصفهان نیز سرعت وزش باد افزایش یافته که در برخی از این مناطق با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود.

شرق دریای عمان در پنج روز آینده، دریای خزر شنبه و خلیج فارس از شنبه تا دوشنبه به نسبت مواج است.

[ad_2]

منبع خبر

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.