کد خبر : 1023
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

هاشمی: چهارشنبه به دیدار مقام معظم رهبری می‌رویم/ درد کشتی را می‌فهمم

هاشمی: چهارشنبه به دیدار مقام معظم رهبری می‌رویم/ درد کشتی را می‌فهمم
وزیر ورزش و جوانان گفت: روز چهارشنبه به حضور مقام معظم رهبری شرف‌یاب خواهیم شد و حضور کنار ایشان موجب دلگرمی جامعه ورزش است.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان حضور سردار سلامی در جمع ورزشکاران را باعث دلگرمی دانست و اظهار کرد: چهارشنبه به حضور مقام معظم رهبری شرف‌یاب خواهیم شد و حضور کنار ایشان موجب دلگرمی جامعه ورزش است. در عرصه ورزش دنیا چند رویداد بسیار مهم است و معیار سنجش عملکرد است؛ از جمله المپیک، جهانی و بازی‌های آسیایی که عملکرد دولت‌ها در حوزه ورزش توسط نتایج رقم خورده در این رویدادها سنجیده می‌شود. کشتی در همه این رویدادهای مدال آور بوده است.

وی افزود: بیش از ٦٠ درصد مدال‌های المپیک ایران ما توسط کشتی کسب شده و ۵۰ درصد مدال‌های بازی‌های آسیایی هم متعلق به کشتی است. بنابراین باید توجه بیشتری به این رشته ورزشی داشته باشیم. از زمان حضور علیرضا دبیر در این فدراسیون اقدامات بسیار ارزنده‌ای انجام شده ولی من معتقدم ظرفیت کشتی بیشتر است و ما در وزارت و کمیته هم باید نگاه خود را نسبت به کشتی توسعه دهیم. در زمینه حمایت از ورزشکاران طرح مسکن برای قهرمانان را ارایه کرده‌ایم که با کلیات آن موافقت شده، چرا که اعتقاد داریم باید دغدغه‌های قهرمانان المپیک و آسیایی ‌ برطرف شود. یکسری مولفه‌ها هست که می‌تواند به توسعه ورزش کمک کند. ٩ مولفه در عرصه توسعه ورزش در دنیا ملاک است که اگر در کنار هم باشد می‌تواند یک الگو برای تعمیم موفقیت در تمام رشته‌های ورزشی باشد. حمایت مادی از جمله مولفه‌های اثرگذار در ورزش است. وظیفه دولت است که در این زمینه حمایت کند. البته منابع دولت محدود است.

وی اظهار داشت: حکمرانی و ساختار سیاست‌های توسعه‌ای از دیگر مولفه‌های موثر است. مقام معظم رهبری بر حکمرانی عالمانه تاکید دارند. اما در برخی موارد ما نتوانستیم حکمرانی عالمانه‌ای در ورزش داشته باشیم و به ورزش آسیب زده‌ایم.

وزیر ورزش با تاکید بر این‌که باید ورزشکاران مورد حمایت قرار گیرند، افزود: ورزشکار باید روی ورزش قهرمانی خود متمرکز باشد و وزارت و کمیته موظف به حمایت از ورزشکار هستند. استعدادیابی موضوع مهم دیگری است که فدراسیون کشتی باید به صورت سیستماتیک در دستور کار خود قرار دهد. ارتقای مربیگری موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بابد از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد. گرفتن میزبانی رقابت‌های بین‌المللی از درجه اهمیت بسیار بالایی قرار دارد. گرفتن میزبانی می‌تواند در جذب توریسم ورزشی و نیز ارتقای فرهنگ ورزشی شهر میزبان موثر باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در زمینه پژوهش و نوآوری هم نیاز به اقدامات علمی داریم تا بتوانیم از ظرفیت‌های دانشگاهی در حوزه ورزش استفاده کنیم. به عنوان خادم ورزش درد کشتی را می‌فهمم و می‌دانم کوتاهی‌ها در حق کشتی بابد جبران شود. برای کاروان ورزش ایران در المپیک آرزوی موفقیت دارم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.