کد خبر : 1044
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

قلعه‌نویی: درس بزرگی گرفتیم؛ ازبک‌ها با قلبشان بازی کردند ما در زمین راه رفتیم

قلعه‌نویی: درس بزرگی گرفتیم؛ ازبک‌ها با قلبشان بازی کردند ما در زمین راه رفتیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، گفت: از بازی مقابل ازبکستان درس بزرگی گرفتیم تا فوتبال را یک نیمه‌ای نبینیم.

امیر قلعه‌نویی پس از تساوی دو بر دو ایران در دیدار خارج از خانه مقابل ازبکستان در مرحله نخست مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: بازی خوبی بود و باید به فوتبال آسیا تبریک بگویم، بازی زیبایی بود و گل‌های خوبی در آن زده شد. همچنین به تیم ملی ازبکستان و سرمربی آنها تبریک می گویم. بازی به لحاظ کیفیت و گل‌های زده شده خوب بود.

 

سرمربی تیم ملی ایران بیان کرد: نفرات ما پس از برتری در نیمه نخست، فکر کردند بازی تمام شده و فوتبال را یک نیمه دیدند. در صورتی‌که بازیکنان ازبکستان در نیمه دوم با قلب‌شان بازی کردند و دلیل به تساوی رسیدن بازی همین بود. ما روی زمین راه رفتیم و آنها با قلب‌شان بازی کردند.

 

وی گفت: تماشاگرانی که در ورزشگاه بودند و آنهایی که از تلویزیون بازی را دیدند، لذت بردند. این بازی درس بزرگی برای ما بود، چون فوتبال مثل زندگی است. از این بازی درس بزرگی برای جام ملت‌های آسیا گرفتیم که نام‌ها در زمین بازی نمی‌کنند. تیمی برنده است که با قلبش بازی کند.

 

قلعه‌نویی اظهار داشت: دو بار سرمربی تیم ملی شدم و هر دو بار شرایط تیم ملی از نظر بازیکن خوب بوده است.

 

وی در پاسخ به این سئوال که روش کی‌روش را دنبال می کند یا امضای خودش را در تیم ملی دارد؟ عنوان کرد: کی‌روش مربی بسیار بزرگی است و برای فوتبال ما خیلی زحمت کشید. این سؤال برای من که ۲۲ سال است مربیگری می‌کنم، جالب نیست. من هم دوبار سرمربی تیم ملی بودم و کلی در ایران جام دارم و در زمان بازیگری خودم قهرمان آسیا شدم و بازیکن تیم ملی بودم. سؤال شما را فنی جواب می‌دهم. آنهایی که سبک نو مربیگری من را می‌شناسند، می‌دانند فلسفه بازی هجومی دارم.

 

سرمربی تیم ملی ایران، ادامه داد: آمار مربیگری تیم‌های قبلی‌ ما موجود است. تقریبا بیشترین گل زده و رقابت آقای گلی برای تیم من بوده است. چون تا جام ملت‌های آسیا زمان کمی داریم باید با همین بازیکنان جلو برویم. از این بازیکنان تشکر می‌کنم، چون از زمانی که آمده‌ام با کیفیت بالایی بازی می‌کنند. اگر این بازی را می‌بردیم دهمین برد ما می‌شد و این رکورد من شکست!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.