کد خبر : 984
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

آخرین وضعیت سلامت حجاج ایرانی/ ۶۰ نفر از زائران بستری هستند

آخرین وضعیت سلامت حجاج ایرانی/ ۶۰ نفر از زائران بستری هستند

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ضمن تشریح آخرین وضعیت سلامت زائران ایرانی پس از انجام اعمال در عرفات و منا گفت: خوشبختانه شرایط زائران و حجاج ایرانی از آنچه تصور می‌کردیم بهتر است و در ایام تشریق هم وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته را شاهد بودیم. 

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ضمن تشریح آخرین وضعیت سلامت زائران ایرانی پس از انجام اعمال در عرفات و منا گفت: خوشبختانه شرایط زائران و حجاج ایرانی از آنچه تصور می‌کردیم بهتر است و در ایام تشریق هم وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته را شاهد بودیم. 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اقداماتی که از سوی این مرکز در ایام تشریق صورت گرفت، گفت: در این ایام درمانگاه‌ها در عرفات فعال بود و در مشعر نیز با دو آمبولانس دارای ICU حضور داشتیم و برای منا هم بیمارستان فعال بود و علاوه بر آن ۸ مکتب نیز در عرفات خدمتگزاری به زائران را برعهده داشت. 

وی با بیان این که در عرفات حدود ۱۲ هزار ویزیت توسط پزشکان مرکز پزشکی انجام شد از انتقال برخی بیماران به بیمارستان خبر داد و گفت: در سه روزی که زائران در سرزمین منا حضور داشتند بیش از ۱۶ هزار ویزیت داشتیم.

 مرعشی از وضعیت سلامت حجاج ایرانی ابراز رضایت کرد و در مورد پیش بینی‌هایی که قبل از ایام تشریق صورت گرفته بود، گفت: خوشبختانه با وجود دمای بالای عرفات و منا تعداد بیمارانی که به خاطر گرما دچار مشکل شده بودند نسبت به پیش بینی‌ها کمتر بود.

وی رعایت مسائل بهداشتی و تذکر‌های پیش از ایام را که با همکاری و همراهی مدیران و روحانیون کاروان‌ها صورت گرفت دلیل کاهش تعداد بیماران در ایام تشریق عنوان کرد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ادامه داد: همزمان با فعالیت‌هایی که در عرفات و منا صورت گرفت، بیمارستان مکه هم فعال بود و بیمارانی که نیاز به وقوف اضطراری داشتند با سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه آمبولانس با همراهی کادر پزشکی مجرب مشعر و منا را درک کردند و سپس به بیمارستان برگردانده شدند.

وی در مورد تعداد بیماران در ایام تشریق نیز گفت: بیشترین تعداد مراجعه کنندگان که حدود ۶۰۰ نفر بودند دچار گرمازدگی شده بودند که از درجه خفیف تا شدید را شامل می‌شد که خوشبختانه تعداد گرمازدگی‌های شدید کمتر از انگشتان دست بود. 

 مرعشی در مورد تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های ایران و عربستان تا روز شنبه (۱۰ تیر) گفت: تا امروز ۴۰ نفر از بیماران در بیمارستان مکه بستری هستند و ۲۰ نفر هم در بیمارستان سعودی تحت درمان قرار دارند که از این تعداد چهار نفر شرایط مناسبی ندارند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از تدابیر در نظر گرفته شده برای اعزام بیماران بد حال به ایران خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سه پرواز اول بازگشت به ایران حدود ۵۰ نفر که نیاز است روند درمانی شان در ایران پیگیری شود اعزام خواهند شد.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.