کد خبر : 888
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۴۵

خبری از کلاس درس در مدرسه تابستانه تلویزیون نیست

خبری از کلاس درس در مدرسه تابستانه تلویزیون نیست

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ در گفت‌‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ هفته گذشته تفاهم‌نامه «راه اندازی مدرسه تابستانه» با محوریت مهارت آموزی، اشتغال زایی و عدالت آموزشی و سایرهمیاری‌های مرتبط با ایجاد استاندارد‌های آموزش غیرحضوری و تولید محتوا، ارائه مدرک و سایر حمایت‌های مادی و معنوی سازمان فنی و حرفه‌ای و ظرفیت رسانه

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

در گفت‌‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هفته گذشته تفاهم‌نامه «راه اندازی مدرسه تابستانه» با محوریت مهارت آموزی، اشتغال زایی و عدالت آموزشی و سایرهمیاری‌های مرتبط با ایجاد استاندارد‌های آموزش غیرحضوری و تولید محتوا، ارائه مدرک و سایر حمایت‌های مادی و معنوی سازمان فنی و حرفه‌ای و ظرفیت رسانه ملی و شبکه آموزش میان علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش سیما و غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امضا شد.

در این تفاهم نامه همکاری به استفاده از ظرفیت‌های برنامه‌های تلویزیونی روی آنتن در راستای ترویج و فرهنگ سازی رشته‌های جدید، نوآور و اشتغال آفرین سازمان فنی حرفه ای، بهره گیری از توانمندی‌های پژوهشگران، محققان، اساتید، استارت آپ‌ها و دانشجویان نخبه سازمان فنی حرفه‌ای کشور برای مساله حل اشتغال در کشور با تکیه به ابزارفرهنگ ساز در رسانه ملی و راه اندازی خانه‌های فناوری تاکید شده است.

علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش درباره مدرسه تابستانه تلویزیون گفت: وقتی حرف از آموزش می‌زنیم کلاس درس، تخته سیاه، میز و نیمکت و معلمی که تدریس می‌کند با یادمان می‌آید این کلاس درسی که امروز در مدارس برقرار است از نظر ظاهری تقریبا هیچ فرقی نسبت به کلاس درس هفتاد سال پیش نکرده است و هنوز قدیمی است و در شرایط زندگی کنونی این نوع کلاس برای دانش‌آموزان هیچ جذابیتی ندارد. همه حرف ما در شبکه آموزش این است که مدرسه باید متحول شود.

مدیر شبکه آموزش با اشاره به ساختار مدرسه تابستانه تلویزیون ادامه داد: در شبکه آموزش یک سریال داریم که هیچ کلاس درسی در آن نیست. در این مجموعه تلویزیونی یک عده دختر و پسر نوجوان می‌آیند شبکه آموزش را به دست می‌گیرند یک نفر مدیر شبکه می‌شود، یک نفر مدیر پخش می‌شود و آن‌ها کار‌ها و تصمیمات غلط نفرات قبلی را زیر سوال می‌برند.

این در حالی است که مدرسه تلویزیونی با ساختار جدید از مهرماه سال گذشته همزمان با آغاز سال تحصیلی روی آنتن شبکه آموزش بود. مدرسه کنکور به تازگی راه افتاده و همچنین رادیو مدرسه هم با مشارکت شبکه امید و رادیو جوان اتفاق افتاده و حالا نوبت به راه‌اندازی مدرسه تابستانه رسیده است.  

عبدالعالی می‌گوید: در مدرسه تابستانه مباحث مختلفی مانند هوش مصنوعی مطرح می‌شود و کودکان و نوجوان خودشان به دنبال این موضوع می‌روند و استادی می‌آورند تا برایشان تدریس کند. در این سریال یک جا‌هایی متوجه می‌شوید که آموزش اتفاق می‌افتد بدون اینکه خبری از نحوه آموزش گذشته باشد. سریال نمایشی مدرسه تابستانه که از ۱۰ تیر روانه آنتن شبکه آموزش سیما می‌شود را برای نوجوان در نظر گرفته‌ایم شنبه تا پنج‌شنبه به مدت ۹۰ دقیقه پخش می‌شود.

وی افزود: سریال عروسکی را هم برای رده کودک در نظر گرفته‌ایم که در آن مهارت‌های زندگی و آموزشی به کمک عروسک‌ها به کودکان آموخته می‌شود به نظر من چنین کاری در این حد فاخر حتما برای اولین بار در حال شروع شدند است.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.