کد خبر : 884
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۲۵

بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی، منبع و مسیری ارزشمند برای تقویت ایمان و امید در جامعه است

بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی، منبع و مسیری ارزشمند برای تقویت ایمان و امید در جامعه است

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ آیین اختتامیه کشوری مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه در جمعیت هلال احمر عصر امروز جمعه دوم تیرماه با پخش پیام تصویری حجت الاسلام والمسلمین معزی در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شد. در این پیام تصویری، نماینده رهبر معظم انقلاب با ارائه رهنمود‌ها و نکاتی به تبیین اهمیت

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

آیین اختتامیه کشوری مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه در جمعیت هلال احمر عصر امروز جمعه دوم تیرماه با پخش پیام تصویری حجت الاسلام والمسلمین معزی در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شد. در این پیام تصویری، نماینده رهبر معظم انقلاب با ارائه رهنمود‌ها و نکاتی به تبیین اهمیت برگزاری این مسابقات پرداخت و بر ضرورت بهره‌گیری از معارف قرآنی در جمعیت هلال احمر تاکید کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ابتدای سخنان خود از مشارکت و استقبال چشمگیر خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر در این مسابقات که در رشته‌ها و موضوعات قرائت، حفظ و تفسیر قرآن کریم و همچنین نهج‌البلاغه برگزار شده است، قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه تدبر و عمل به آیات قرآن انسان را در مسیر تعالی و رشد قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم خانواده جمعیت هلال احمر را با قرآن، بیش از پیش آشنا کنیم، این مجموعه را در مسیر تعالی و پیشرفت قرار می‌دهیم که یکی از برنامه‌های ما نیز حرکت در همین مسیر است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در تکمیل این بخش از سخنان خود به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در قران کریم مومنان را به فعالیت خیرخواهانه و نوع‌دوستانه دعوت می‌کند.

وی در این‌باره با تاکید بر خدمت داوطلبانه در پرتو مفاهیم قرآنی ادامه می‌دهد: قرآن استوارترین برنامه برای هدایت انسان‌ها است، چنانکه بهره‌گیری از معارف آن در ترقی و تکامل انسان موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی حضور هشتاد حافظ کل قرآن کریم در جمعیت هلال احمر را مایه مباهات و افتخار این نهاد مردمی دانست و گفت: ظرفیت‌های وسیع نهفته در جمعیت هلال‌احمر پیرامون بهره‌مندی از مفاهیم قرآنی بسیار است که باید در جهت شکوفا کردن آن تلاش کرد.

نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: اگر امروز جامعه ما به ویژه جوانان بیش از هر چیز به ایمان نیاز دارند، ارائه مفاهیم قرآنی یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت ایمان در ذهن، فکر و اندیشه جامعه است.

جمعیت هلال احمر با بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی در مسیر تعالی و پیشرفت گام بردارد

حجت الاسلام و المسلمین معزی برگزاری مسابقات قرآنی را یک حرکت مشوقانه در راستای نهادینه‌سازی مفاهیم قرآنی در جامعه برشمرد و افزود: مساله حفظ قرآن و برگزاری مسابقات یک فعالیت پر اهمیت است که این مهم نیز ایمان را در جامعه تقویت خواهد کرد.

وی با اشاره به اشتراکات مفاهیم قرآنی با اهداف جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد. ما در پرتو قرآن کریم به حقایق دست پیدا می‌کنیم و می‌توانیم در کنار یک دیگر با همدلی و همراهی و هم‌فکری در مسیر تعالی حرکت کنیم.

گسترش انفاق و احسان، ترویج خضوع، حفظ کرامت انسانی، ترویج فرهنگ صلح و برادری، ارتقاء سلامت فکری و جسمی جامعه، ترویج انصاف و عدالت در پرتو قرآن کریم از دیگری موضوعاتی است که نماینده، ولی فقیه در این پیام تصویری به آن اشاره کرد.

در پایان نیز نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر از تلاش‌های رئیس، دبیر کل و معاون فرهنگی حوزه نمایندگی، ولی فقیه و دیگر بخش‌های جمعیت هلال احمر در جهت ترویج مفاهیم قرآنی قدردانی کرد. لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از نفرات بر‌تر مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه تقدیر به عمل آمد.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.