کد خبر : 838
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

کشاورزان و گلخانه داران هشدار وزش باد را جدی بگیرند

کشاورزان و گلخانه داران هشدار وزش باد را جدی بگیرند

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می شود که از انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی در مزارع و باغات اجتناب کنند. به گفته او، دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع و شیب دار یه علت وزش باد امتناع کنند. رفیعی ادامه

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می شود که از انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی در مزارع و باغات اجتناب کنند.

به گفته او، دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع و شیب دار یه علت وزش باد امتناع کنند.

رفیعی ادامه داد: با وجود وزش باد، کشاورزان نسبت به کنترل استحکام سازه های تاسیسات کشاورزی، گلخانه و سایر سازه های موقت اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به روند افزایش دما به زنبورداران توصیه می شود که نسبت به ایجاد سایه بان برای کندوها اقدام کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، براساس نقشه های هواشناسی از ابتدای سال زراعی آبی تا ۲۶ خرداد مجموع بارش کشور ۱۷۹ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۵۸.۵ میلی متر و بلندمدت ۲۳۹.۹ میلی متر است که این امر افزایش ۱۳.۵ درصد نسبت به سال قبل و کاهش ۱۹.۷ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در غرب سواحل دریای خزر و روز پنج شنبه در شمال آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

طی سه روز آینده در نواحی شمال شرق، شرق بویژه زابل و جنوب غرب کشور افزایش سرعت باد و در نواحی مستعد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود‌.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.