کد خبر : 801
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰

برگزاری جشن وصال ۲۴۰۰ زوج در سراسر کشور

برگزاری جشن وصال ۲۴۰۰ زوج در سراسر کشور

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش وجوانان گفت: جشن ملی ازدواج در پایتخت در بعد ازظهر ۳۱ خردادماه در تالار شهید آوینی برگزار می‌شود که در خلال آن برنامه فرهنگی و همچنین به دلیل محتوای جشن بودن مراسمی شاد و در شان زوجین برگزار خواهد شد.  حجت

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش وجوانان گفت: جشن ملی ازدواج در پایتخت در بعد ازظهر ۳۱ خردادماه در تالار شهید آوینی برگزار می‌شود که در خلال آن برنامه فرهنگی و همچنین به دلیل محتوای جشن بودن مراسمی شاد و در شان زوجین برگزار خواهد شد.

 حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی فر اظهار کرد: در سطح استان‌ها نیز علاوه بر موارد بالا جلسات مشاوره‌ای و نمایشگاهی از دستاورد‌های جوانان به خصوص زوجین برگزار خواهد شد. همچنین طبق پیش بینی‌های انجام شده جشن وصال امسال به طور همزمان در ۳۰۰ شهر کشور برگزار خواهد شد.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش گفت: تفاوت هفته ازدواج امسال در تعداد بالای برنامه‌هایی است که با عنوان جشن وصال و شعار آسمان و آسمانی در راستای ترویج ازدواج آسان تدوین شده است.

حجت الاسلام متقی فر گفت: وظیفه ما امسال ترویج ازدواج به هنگام، آگاهانه و آسان است. در ایام کرونا به دلیل شرایط بهداشتی شاهد کاهش چشمگیر تشریفات در ازدواج بودیم و به دنبال این هستیم که این شرایط تداوم داشته باشد.

به گفته وی بهترین اتفاق امسال در هفته ازدواج نقش آفرینی گروه‌های مردم نهاد در ازدواج آسان چه در گرفتن جشن‌های خوب و مناسب و همچنین در شان و مشاوره‌های مدون برای پایدار سازی ازدواج و استوار شدن بر شروع محکم است که باور داریم از طریق آموزش‌های مورد نیاز و مشاوره به جوانان امکان پذیر است.

متقی فر افزود: امیدواریم این الگو در هفته ازدواج به فرهنگ سازی تبدیل شود و فصل تازه‌ای در تسیهل ازدواج و آسان گیری آن رخ دهد. در هفته ازدواج سال گذشته ۱۸۴ جشن را در سراسر کشور برگزار کردیم.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش تاکیدکرد: در فضای مجازی و رسانه‌ها از جمله صدا و سیما نیز برنامه‌های خوبی تدوین شده که هم در بعد مطالبه گری به خصوص تسهیلات و وام ازدواج و هم در ابعاد اقتصادی و رفاهی برنامه‌هایی تدوین شده است.

وی افزود: از سال گذشته گام‌های مناسبی برای رفع موانع وام ازدواج برنامه ریزی شد که البته به طور کلی این موانع برداشته نشد و امیدواریم با جلساتی که با بانک‌ها داشتیم این موانع نیز رفع شود.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش همچنین در پاسخ به اثرگذاری موانع و عوامل اقتصادی در استقبال ضعیف از ازدواج گفت: طبق آمار ایسپا و مرکز تحقیقات ورزش و جوانان ۶۰ درصد افرادی که از آن‌ها برای علت عدم ازدواج سوال شد، عامل اقتصادی را مسئله اصلی و اولیه ندانستند.

وی گفت: حتی طبق آمار‌ها استان‌های بهره‌مند از منابع اقتصادی امار ازدواج کمتری از ازدواج را ثبت کردند و در استان‌های کم برخوردارتر حتی شاهد افزایش ازدواج بودیم. علاوه بر این طی تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس یکی از سه عامل عدم استقبال جوانان از ازدواج نداشتن گزینه مناسب است.

متقی فر در ادامه اضافه کرد: قطعا موضوع عامل اقتصادی یک مسئله محوری در ازدواج جوانان است، اما علیرغم مشکلات اقتصادی طبق پژوهش‌های انجام شده مهمترین عامل و مانع ازدواج گره‌های ذهنی و فرهنگی است.

وی تاکیدکرد: به طور حتم وقتی این گره‌های ذهنی و فرهنگی حل و به سوالات نسل جوان پاسخ داده شود شاهد افزایش نرخ ازدواج خواهیم بود. امروزه به دلیل همین گره‌های ذهنی برخی جوانان اعتقاد خود را به ازدواج از دست دادند.

حجت الاسلام متقی فر گفت: ٥٥ مرکز فعال انتخاب همسر در سراسر کشور دارای مجوز هستند، تمامی مراکز باید پس از دریافت مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی با مراجعه به درگاه ملی به صورت الکترونیک مجوز خود را دریافت کنند، از لحاظ کیفی هم برای رشد و ارتقای فعالیت این مراکز برنامه داریم.

وی در پایان گفت: در رویداد ملی صبا با ٨ روش مختلف همراه مراکز انتخاب همسر بودیم که نشان دهنده پویایی شیوه‌ها و روش‌های گزینش همسر است.

[ad_2]

منبع خبر

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.