کد خبر : 799
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

برنامه‌های حج امسال از پیش‌بینی‌ها جلوتر است

برنامه‌های حج امسال از پیش‌بینی‌ها جلوتر است

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب پس از ورود به مکه مکرمه از برنامه ریزی مطلوب برای ایام تشریق و انجام مناسک حج ابراز رضایت کرد. وی با بیان این که برنامه ریزی حج تمتع ۱۴۰۲ از مدت‌ها قبل در ایران اسلامی صورت گرفته بود، گفت: خدا را شاکریم که با

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب پس از ورود به مکه مکرمه از برنامه ریزی مطلوب برای ایام تشریق و انجام مناسک حج ابراز رضایت کرد.

وی با بیان این که برنامه ریزی حج تمتع ۱۴۰۲ از مدت‌ها قبل در ایران اسلامی صورت گرفته بود، گفت: خدا را شاکریم که با تلاش خادمان ضیوف الرحمان برنامه‌هایی که از ایران در نظر گرفته بودیم نه تنها به طور کامل در مدینه اجرا شد بلکه تعدادی برنامه جدید هم برای زائران در نظر گرفته شد.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با ابراز رضایت از شرایط مطلوب حجاج ایرانی مدینه اول گفت: ما انتظار داشتیم آنچه قبل از قطع ارتباط ایران و عربستان در مدینه انجام می‌شد بعد از برقراری روابط هم اتفاق بیفتد، اما شاید نیاز به زمان بیشتری باشد تا این خواسته زائران و حجاج ایرانی محقق شود.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در مکه مکرمه برای حجاج ایرانی در نظر گرفته شده است گفت: خادمان حجاج در ستاد مکه برنامه ریزی خوبی داشته اند و زحمات زیادی را متحمل شدند تا شرایط برای اسکان و زیارت و انجام مناسک زائران فراهم شود. 

حجت الاسلام والمسلمین نواب شرایط هر حج را نسبت به حج قبل متفاوت دانست و گفت: نمی‌توان دو حج دو سال را با هم مقایسه کرد چرا که هر سال و هر حج شرایط متفاوت و مختص به خودش را دارد. 

وی تاکید کرد: بنابراین برای این که بتوانیم اظهارنظر دقیق و درستی داشته باشیم باید همه شرایط را بررسی کنیم. با توجه به تجربیاتی که از سال‌های گذشته وجود دارد خدا را شاکر هستیم که برنامه‌های پیش بینی شده مطلوب اجرا شده است.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که چشم انداز هر حج با حج دیگر متفاوت است گفت: برای ایام تشریق برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است و امیدواریم زائران ایران در این ایام خادمان خودشان را از دعای خیرشان محروم نکنند.

سرپرست حجاج ایرانی به همراه سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت برای بررسی مسائل و امور مربوط به زائران ایرانی و بازدید از هتل‌های محل استقرار آنان بامداد شنبه وارد مکه مکرمه شد.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.