کد خبر : 795
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۳۰

بررسی مشکلات حقوقی بیش از ۵ هزار نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه

بررسی مشکلات حقوقی بیش از ۵ هزار نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: طبق دستور رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه در راستای خدمت رسانی به نمازگزاران تهرانی از ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰ هر هفته با هماهنگی ستاد اقامه نماز جمعه تهران میز خدمت دریافت تقاضا‌های مردمی به محضر ریاست قوه قضاییه در محل مصلی حضرت امام

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: طبق دستور رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه در راستای خدمت رسانی به نمازگزاران تهرانی از ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰ هر هفته با هماهنگی ستاد اقامه نماز جمعه تهران میز خدمت دریافت تقاضا‌های مردمی به محضر ریاست قوه قضاییه در محل مصلی حضرت امام خمینی (ره) و یا در دانشگاه تهران تعبیه شده و هر هفته ۲ تا ۳ کارشناس از اداره کل در میز خدمت حاضر و به دریافت درخواست‌ها و ارشاد متقاضیان مشغول می‌شوند. درخواست‌های دریافت شده روز بعد کارشناسی و اقدام و نتیجه از طریق پیامک به درخواست دهنده اطلاع رسانی می‌شود. تعداد درخواست‌های دریافتی در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۳۲ مورد بوده است.

رفاهی افزود: در سفر اردیبهشت رییس قوه قضاییه به استان کردستان ۲ هزارو ۹۲ مورد درخواست مردمی ثبت شد که از این تعداد هزارو ۴۰۳ مورد مرتبط با دستگاه قضایی و تعداد ۶۲۹ مورد غیر مرتبط با دستگاه قضایی و همچنین ۶۰ مورد درخواست‌های همکاران اداری و قضایی بوده است.

مدیرکل ارتباطات مردمی همچنین گفت: در راستای برنامه تحولی قوه قضائیه به عنوان سومین استان و با در نظر گرفتن یک کار نو و جدید تمامی درخواست‌های دارای اطلاعات تکمیلی در سامانه‌ی سامع اسکن و ثبت شد که از جمله فواید آن ارسال پیامک آنی به درخواست کننده به محض ثبت درخواست در سامانه همچنین امکان پاسخگویی مناسب به درخواست کننده پس از بررسی درخواست در سامانه به صورت آنلاین و در نهایت امکان مشاهده درخواست توسط درخواست کننده پس از ثبت در سامانه سامع بود.

رفاهی افزود: در اردیبهشت ماه مجموعا تعداد ۷۰۱ مورد تماس تلفنی (به مدت زمات ۲ هزارو ۷۷ دقیقه مکالمه) با این اداره کل برقرار شد و شماره و تاریخ نامه ارسالی و مرجع دریافت کننده درخواست به متقاضیان اعلام شده است. 

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه همچنین گفت:برای کمتر شدن تماس‌های تلفنی با این اداره کل سامانه پیامکی ارتباطات مردمی قوه قضاییه فعال شده که به محض دریافت درخواست شماره ثبت وارده و به محض اقدام شماره نامه صادره و مرجع گیرنده درخواست به متقاضی ارسال می‌شود که همین امر موجب کاهش تماس و همچنین مراجعات حضوری شده است.

وی افزود: یکی از معاونان دادگستری کل استان تهران و معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران روزانه با حضور در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با تعدادی از مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این اداره کل مراجعه می‌کنند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی می‌کنند که در اردیبهشت ۱۴۰۲ به تعداد ۴۰۳ مورد تقاضای مردمی رسیدگی صورت پذیرفت. 

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه درباره اهم موضوعات مکاتبات انجام شده بر حسب درخواست‌های دریافتی در این مرکز گفت: درخواست‌های مربوط به زندانیان اعم از تقاضای عفو، تخفیف مجازات، مرخصی، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، استفاده از پابند (مراقبت) الکترونیکی و درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، درخواست ملاقات با رئیس قوه قضاییه، درخواست‌های مربوط به عدم اجرای احکام صادره (اطاله در اجرای احکام)، درخواست‌های مربوط به اطاله دادرسی، درخواست‌های مربوط به اعسار و تقسیط، شکایات انتظامی، درخواست‌های مربوط به نفوذ و فساد، درخواست‌های مربوط به مباحث تولید اهم موضوعاتی بوده که درخصوص آن‌ها مکاتبات انجام شده است.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.