کد خبر : 777
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲:۵۵

تمهیدات حوزه حمل و نقل برای جابه جایی زائران در ایام اربعین

تمهیدات حوزه حمل و نقل برای جابه جایی زائران در ایام اربعین

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ هر ساله چندین ماه قبل از فرا رسیدن اربعین حسینی و مراسم پیاده روی آن، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اندیشیدن تمهیداتی در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های جاده‌ای و همچنین آماده سازی پایانه‌های مرزی تلاش می‌کند تا سفر‌های اربعین را تسهیل کند. تامین ناوگان مورد نیاز برای

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

هر ساله چندین ماه قبل از فرا رسیدن اربعین حسینی و مراسم پیاده روی آن، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اندیشیدن تمهیداتی در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های جاده‌ای و همچنین آماده سازی پایانه‌های مرزی تلاش می‌کند تا سفر‌های اربعین را تسهیل کند. تامین ناوگان مورد نیاز برای جابه جایی زائران، آسفالت مسیر‌ها و جاده‌ها، نصب علائم راهنمایی در جاده‌ها که تحت عنوان ایمن سازی مسیر شناخته می‌شود، بخشی از اقداماتی است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرساله بر آن اهتمام دارد.  

یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی جاده‌های پرتردد در ایام اربعین

در همین خصوص رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به بیان بخشی از فعالیت‌های آن سازمان برای آماده‌سازی زیرساختی جاده‌های کشور پرداخت و گفت: نیازمندی‌های زیرساخت‌های جاده‌ای کشور در مسیر‌ها و جاده‌های پرتردد اربعین مورد ارزیابی قرار گرفته است.  

به گفته معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هفت اداره کل راه و شهرسازی در ۶ استانِ یزد، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، شمال و جنوب سیستان و بلوچستان تمامی محور‌های منتهی به مرز‌های اربعین را از ابتدای سال بازدید کرده و اولویت‌ها را شناسایی و اعلام نیاز کرده اند.  

اکبری افزود: حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آماده سازی جاده‌های منتهی به مسیر‌های اربعین، بودجه در نظر گرفته شد که عملیات آماده سازی این جاده‌ها نیز از یک ماه و نیم پیش آغاز شده است.  

وی تصریح کرد: تا ایام اربعین تمامی موارد ایمن‌سازی و آسفالت در این مسیر‌ها به اتمام می‌رسند تا سفر برای زائران مناسب باشد.  

به گفته این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هماهنگی کامل این سازمان با ستاد اربعین برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم و تسهیل در تردد مسافران در حال انجام است.  

همچنین اکبری بخش دیگری از اقدامات سازمان راهداری را شامل آماده‌سازی پایانه‌های مرزی عنوان کرد و گفت: در این خصوص نیز تمهیدات سازمان در حال انجام است.  

به گفته معاون سازمان راهداری، تامین نیازمندی‌های پایانه‌های مرزی در پایانه‌هایی همچون مهران، شلمچه، چذابه، میرجاوه، خسروی، باشماق و ایرانشهر در حال انجام است و کار‌ها نیز در این خصوص آغاز شده تا ایام اربعین، متقاضیان سفری بی خطر را در پیش داشته باشند.

یکی دیگر از برنامه‌های مهمی که همواره وزارت راه وشهرسازی در این بخش به آن توجه می‌کند تامین ناوگان مورد نیاز برای زائران اربعین است. با توجه به آنکه هرساله بر تعداد زائران افزوده می‌شود بنابراین برنامه ریزی لازم باید در این بخش صورت گیرد. امسال پیش بینی می‌شود تعداد زائران به ۴ میلیون نفر برسد بنابراین جلسات و کمیته‌های ویژه‌ای در این بخش تشکیل شده است.

تامین ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان از سایر دستگاه ها برای جابه جایی زائران در ایام اربعین

در همین رابطه رضا نفیسی دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ۹۰ درصد از جابه جایی‌ها در ایام اربعین توسط  حمل ونقل جاده‌ای در قالب حمل ونقل عمومی و وسایل شخصی انجام می‌شود و تعداد کمی از زائران هم از طریق هواپیما جابه جا می‌شوند بنابراین برای جابه جایی زائران نیاز به حدود ۱۴ هزار دستگاه ناوگان داریم.

 او ادامه داد: در سال  گذشته مقرر شده بود که  تمامی وزارت خانه‌ها وسایل نقلیه‌ای که در اختیار دارند به وزارت راه وشهرسازی به منظور جابه جایی زائران اربعین تحویل دهند، اما همکاری بسیار کمرنگی در این حوزه صورت گرفت به طور‌ی که تنها ۴۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار گرفت.

نفیسی بیان کرد: امسال دستگاه ها باید ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهند که در این زمینه مقرر شد لیست ناوگان خود و یا ناوگانی که در اختیار بخش خصوصی قرار داده اند را به وزارت راه وشهرسازی بدهند.

براساس این گزارش با توجه به آنکه امسال جابه جایی زائران اربعین در گرم‌ترین ماه سال است بنابراین باید تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم را برای جابه جایی هرچه بهتر و راحت‌تر زائران داشته باشند تا مشکلاتی که زائران در سال گذشته به دلیل کمبود ناوگان با آن مواجه بودند برطرف شود.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.