کد خبر : 761
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰

آمادگی شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای ورود به حوزه صنایع‌دستی

آمادگی شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای ورود به حوزه صنایع‌دستی

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ رئیس مجمع ملی هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی مطرح کرد؛ حسین بختیاری رئیس مجمع ملی هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی با اشاره به رویکرد جدید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای تعامل با بخش خصوصی صنایع دستی تقویت این رویکرد را برای توسعه حوزه الزامی دانست. او با بیان اینکه ارتقای

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

رئیس مجمع ملی هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی مطرح کرد؛

حسین بختیاری رئیس مجمع ملی هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی با اشاره به رویکرد جدید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای تعامل با بخش خصوصی صنایع دستی تقویت این رویکرد را برای توسعه حوزه الزامی دانست.

او با بیان اینکه ارتقای فرهنگ توسعه و ترویج صنایع‌دستی می‌تواند جوانان را ترغیب و تشویق کند بر نیاز اصلاح ساختاری معاونت صنایع‌دستی در این راستا تاکید کرد و افزود: ایجاد ساختار مناسب و تقویت روابط زمینه رونق و توسعه حوزه تولید و صادرات محصولات را نیز می‌تواند فراهم می‌کند.

بختیاری احترام به شان هنرمندان صنایع‌دستی و جایگاه آن‌ها در ابعاد مختلف را به‌عنوان ضرورتی دیگر عنوان و بر ضرورت پیگیری آن از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد.

تصویب راه‌اندازی موسسه هنرمندان پیشکسوت در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت دیگر موضوع مطرح شده از سوی او بود.

رئیس مجمع ملی هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی تصریح کرد: در حال حاضر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، اما وزارت میراث‌فرهنگی فاقد چنین ساختاری است که راه‌اندازی آن می‌تواند به ارتقای جایگاه هنرمندان صنایع‌دستی کمک کند.

او به همکاری با معاونت صنایع‌دستی برای احیای انجمن صادرکنندگان صنایع‌دستی، با همکاری معاونت صنایع‌دستی اشاره کرد و درباره همکاری با شرکت ملی پست، متذکر شد: در حوزه تولید و تهیه مواد اولیه در مضیقه هستیم و باید زیرساخت‌های لازم برای رسیدن محصول با کیفیت و مورد نظر بازار هدف به پست فراهم شود.

بختیاری با اشاره به آمادگی چندین شرکت سرمایه‌گذاری برای ورود به حوزه صنایع‌دستی، ادامه داد: ظرفیت جذب بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه به حوزه صنایع‌دستی وجود دارد که باید زمینه برای شناسایی و جذب آن‌ها را فراهم کنیم.

رئیس مجمع ملی هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی فعال شدن دفتر امور تشکل‌های وزارتخانه را برای تقویت روابط موثر دانست و افزود: با کم کردن فاصله‌های ایجاد شده وزارتخانه به‌عنوان دستگاه متولی نقش نظارتی خود را ایفا می‌کند و با فراهم کردن زمینه‌های لازم برای بخش خصوصی موجب تسریع سرعت گردانه می‌شود.

او با بیان اینکه حاشیه‌ها ما را از هدف اصلی‌مان که توسعه صنایع‌دستی است دور می‌کند، گفت: طی این مدت چندین جلسه با مهندس ضرغامی، آقای دارابی و خانم جلالی داشتیم و انگیزه در دولت برای توسعه صنایع‌دستی ایجاد شده است.

بختیاری با اشاره به اینکه برای پیشرفت حوزه صنایع‌دستی به تلاش صادقانه نیاز است، ادامه داد: معاونت‌های صنایع‌دستی استانی می‌توانند فضا و ظرفیت را برای تعامل بیشتر ایجاد کنند تا به سمتی برویم که جایگاه صنایع‌دستی از این وضعیت خارج شودو به سمت توسعه پیش رود.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.