کد خبر : 707
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱:۵۰

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی با رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی دیدار کرد

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی با رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی دیدار کرد

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ محمود شالویی در ابتدای دیدار با  علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن خیر مقدم به قائم مقام وزیر و هیات همراه گفت:موضوعات و دغدغه‌های مشترک فرهنگی در عرصه‌های ملی و بین المللی فی مابین دو مجموعه می‌تواند با هم افزایی و پشتیبانی به نوعی

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

محمود شالویی در ابتدای دیدار با  علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن خیر مقدم به قائم مقام وزیر و هیات همراه گفت:موضوعات و دغدغه‌های مشترک فرهنگی در عرصه‌های ملی و بین المللی فی مابین دو مجموعه می‌تواند با هم افزایی و پشتیبانی به نوعی جریان سازی فرهنگی مبدل شود.

او تصریح کرد: نمونه موفق این همکاری و هم افزایی برگزاری بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در اردیبهشت سال جاری بود.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در ادامه افزود:وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جهت مناسبات فرهنگی، علمی، تاریخی و میراثی در سطح کشوری و بین المللی فرصت‌های مناسب و قابل توجهی را در اختیار دارد که از گذشته تاکنون به عنوان میراث مشترک ایران و بشریت موجب افتخار و غرور ملی است.

شالویی اضافه کرد: ۳۸ بنای یادبود و آرامگاه که انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از آغاز تاسیس تا امروز آن‌ها را بنا نموده، اکنون در اختیار وزارت میراث است. در این راستا با عنایت دولت مردمی، انجمن بنا دارد ۱۷ بنای یادبود مفاخر و مشاهیر ایران و جهان پارسی زبان را احیا و مرمت نماید.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه همکاری میان انجمن و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با پرهیز از موازی کاری و با تقویت هم افزایی و بهره وری‌های ملی، اقدامات موثری در حوزه پاسداشت مفاخر و احیای میراث فرهنگی ایران اسلامی صورت پذیرد.

علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست صمیمانه گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای وجوه اشتراکی فراوان اند و این مهم موجب ایجاد زمینه‌های موضوعی و بین دستگاهی برای توجه بیشتر به سرمایه‌های ملی و میراث فرهنگی کشور و جهان خواهد شد.

وی تاکید کرد: تجربه یک قرن فعالیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در کنار ظرفیت‌های موجود در وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری می‌تواند فضای قابل توجهی برای بهره مندی از مفاخر و مشاهیر فرهنگی، تاریخی، علمی و هنری کشور و حتی ایرانیان خارج از کشور که به ایران علاقمند هستند را فراهم آورد.

معاون وزارت میراث فرهنگی گفت:ما آماده ایم تا با انعقاد تفاهم نامه همکاری با انجمن چند محور اساسی و مهم را دنبال کنیم که از جمله این همکاری‌ها می‌تواند مشارکت در احیای شورای توس و بزرگداشت بین المللی حکیم فردوسی در اردیبهشت ۱۴۰۳ شمسی باشد.

در پایان این دیدار مقرر شد از سوی هر دو مجموعه نمایندگانی برای پیگیری مسائل مشترک و موارد مندرج در تفاهم نامه معرفی و در کمترین زمان ممکن برای اجرایی شدن آن اقدام گردد.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.