کد خبر : 581
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

برنج ایرانی ۱۵ درصد ارزان شد

برنج ایرانی ۱۵ درصد ارزان شد

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ آقای مسیح کشاورز گفت: بی برنامگی سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ موجب شد تا برنج ایرانی با قیمت بالایی عرضه شود که در نهایت این موضوع منجر به کاهش مصرف شد. به گفته او، اکنون کشاورزان برنجی در اختیار ندارند و عمده برنج در اختیار واسطه گران و دلالان است که نتوانستند

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

آقای مسیح کشاورز گفت: بی برنامگی سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ موجب شد تا برنج ایرانی با قیمت بالایی عرضه شود که در نهایت این موضوع منجر به کاهش مصرف شد.

به گفته او، اکنون کشاورزان برنجی در اختیار ندارند و عمده برنج در اختیار واسطه گران و دلالان است که نتوانستند با قیمت مدنظر برنج را به فروش رسانند.

کشاورز ادامه داد: روزانه هزارتن برنج خرید توافقی می شود و با احتساب سود معقول در فروشگاه های زنجیره ای در حال عرضه است که با این وجود رسانه ملی باید کاری که برای مرغ کرد، در خصوص برنج هم اتفاق بیفتد تا پول آن به چرخه بخش خصوصی بازگردد که بتواند مجدد خریداری کند.

رئیس انجمن‌ تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج از کاهش واردات ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش تولید،واردات باید ادامه یابد چرا که بدلیا مشکلات ارزی هم میزان واردات نسبت به سال قبل کاهش یافته است. لذا اگر دولت همت کند و به میزان کسری برنج وارد شود، مشکلی در تنظیم بازار نخواهیم داشت.

او از کاهش ۱۵ درصدی قیمت برنج ایرانی خبر داد و گفت: اکنون قیمت هرکیلو برنج خارجی بسته به واریته های مختلف ۳۰ تا ۶۰ هزارتومان است.

 

[ad_2]

منبع خبر

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.