کد خبر : 645
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

افزایش فضای اقامت زائران ایرانی در هتل‌های مدینه

افزایش فضای اقامت زائران ایرانی در هتل‌های مدینه

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ جواد ملاحسنی مسئول اسکان زائرین ایرانی حج تمتع ۱۴۰۲ در مدینه گفت: سرانه متراژی که برای هر زائر در هتل‌ها تعیین شده حدود ۴ متر مربع است و با توجه به مجوزی که از سوی مبادی ذیربط در عربستان به هر هتل داده می‌شود، تعداد معینی زائر در هتل‌ها اسکان

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

جواد ملاحسنی مسئول اسکان زائرین ایرانی حج تمتع ۱۴۰۲ در مدینه گفت: سرانه متراژی که برای هر زائر در هتل‌ها تعیین شده حدود ۴ متر مربع است و با توجه به مجوزی که از سوی مبادی ذیربط در عربستان به هر هتل داده می‌شود، تعداد معینی زائر در هتل‌ها اسکان پیدا می‌کنند، ولی ما برای رفاه حال حجاج ایرانی و خدمات رسانی بهتر این سرانه را افزایش داده‌ایم. 

وی افزود: بطور مثال، درهتل قصر آندلوس که مجوز پذیرایی از ۲ هزار زائر به صورت همزمان را دارد، یک هزار و ۲۵۰ زائر را اسکان داده ایم. 

ملاحسنی با بیان اینکه واحد اسکان، نخستین بخشی است که تدارکات و امور حج را انجام می‌دهد، اظهار کرد: با مشخص شدن تعداد ویزای حجاج بعد از تفاهم رئیس سازمان حج و زیارت با وزارت حج عربستان، واحد اسکان کار خود را با اجاره هتل‌ها آغاز می‌کند. 

مسئول اسکان مدینه منوره در حج ۱۴۰۲ ادامه داد: اجاره هتل‌ها برای حج ۱۴۰۲ از ماه رجب کلید خورد و طی یک ماه تقریباً حدود ۱۸ هتل در منطقه مرکزی مدینه اجاره شد که اکنون این هتل‌ها در اختیار زائران ایرانی است. 

وی با اشاره به اینکه بیشترین ظرفیت هتل‌ها حدود ۱۲۰۰ نفر و کمترین ظرفیت حدود ۴۰۰ نفر است، تصریح کرد: اکثر هتل‌ها در منطقه جنوب و غرب حرم هستند و فاصله هتل‌ها تا حرم از حدود ۳۰ متر تا ۵۰۰ متر قرار دارد و تمام زائران به صورت پیاده به حرم مشرف می‌شوند.

ملاحسنی اظهار کرد: هتل‌های مدینه به صورت دوره‌ای و اصطلاحاً به صورت «مدینه قبل» و «مدینه بعد» استفاده می‌شود. در مدینه قبل که قبل از اعمال تشریق و اعمال حج تمتع است حدود ۴۹ هزار زائر و در مدینه بعد نیز حدود ۳۵ هزار زائر ایرانی در مدینه ساکن می‌شوند.

به گفته وی، تمام پرواز‌های مدینه قبل، از طریق فرودگاه مدینه انجام می‌شود و زائران از استان‌های مختلف ایران به فرودگاه مدینه و سپس به هتل‌ها عازم و در آنجا ساکن می‌شوند.

ملاحسنی ادامه داد: در هتل‌ها، افراد ایرانی تمام امور هتل، پذیرایی و خدمات رسانی به حجاج را مدیریت می‌کنند و متناسب با ظرفیت هتل، مدیر مجموعه و عوامل به تعداد تعیین شده به کار گرفته می‌شوند.

وی افزود: سرو غذا، خدمات اتاق‌ها و نظافت و شارژ اتاق‌ها نیز توسط گروه ایرانی و مدیران مجموعه ایرانی نظارت و انجام می‌شود.

مسئول اسکان مدینه منوره در حج ۱۴۰۲ با بیان اینکه در هتل‌ها سعی بر این شده که خدمات به صورت یکسان ارائه شود، بر این اساس شارژ اتاق‌ها، سرو غذا و خدمات هتلی در همه هتل‌ها به صورت یکسان پیش بینی شده است، تصریح کرد: در مدینه منوره ۶ گروه قیمتی داریم که بر اساس ساختار هتل و ارزیابی صورت گرفته تقسیم بندی شده است، اما این گروه قیمتی شامل خدمات نمی‌شود و خدمات یکسانی به تمام زائران در مدینه منوره ارائه می‌شود.

وی گفت: شرایط هتل‌ها بسیار مختلف است و بعضی از خدمات در برخی از هتل‌ها قابل ارائه نیست، به عنوان مثال، بعضی از خدمات در هتل‌ها وجود دارد که می‌توان به کیفیت آسانسور، پله برقی، وسعت رستوران، شرایط داخلی اتاق‌ها و امکانات اتاق‌ها اشاره کرد و این موارد در گروه قیمتی لحاظ شده است.

ملاحسنی گفت: اقامت ۵ شب در مدینه منوره برای زائران پیش بینی و برنامه‌ریزی شده است که بر اساس پرواز حجاج و زمانی که به مدینه منوره می‌رسند، می‌تواند چند ساعت متفاوت باشد، اما به طور کلی پیش بینی ما برای اسکان حجاج در مدینه ۵ شب است.

مسئول اسکان مدینه منوره در حج ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: غذای حجاج ایرانی در مدینه منوره توسط دو آشپزخانه مرکزی تأمین و به هتل‌ها ارسال می‌شود این در حالی است که خدمات سرو غذا در کل مدینه به صوت یکسان به زائرین ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه اسکان حجاج در مدینه منوره از چهارم ذیقعده مصادف با سوم خرداد ۱۴۰۲ آغاز شد، افزود: روزانه حدود ۲ هزار زائر در هتل‌ها اسکان پیدا می‌کنند و حدود ۲ هزار زائر هم پس از ۵ شب اقامت در مدینه منوره به سمت مکه مکرمه اعزام می‌شوند.

ملاحسنی اظهار امیدواری کرد که حجاج به بهترین شکل به زیارت و حج‌شان نائل شوند و با سلامتی و حجی مقبول به ایران بازگردند.

امسال در مجموع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر طی روز‌های سوم خرداد تا یکم تیر برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.