کد خبر : 641
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۲۴

تقاضای ۱۴ هزار مگاواتی صنایع برای احداث نیروگاه

تقاضای ۱۴ هزار مگاواتی صنایع برای احداث نیروگاه

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ آقای مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵ هزار و ۶۰۰ مگاوات نیروگاه و استقبال صنایع متقاضی خبر داد. سخنگوی صنعت برق گفت: احداث نیروگاه از سقف ۱۰ هزار مگاوات تفاهم شده بین وزارتخانه‌های نیرو و صمت، پیشی گرفته و به ۱۴۰۰۰

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

آقای مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵ هزار و ۶۰۰ مگاوات نیروگاه و استقبال صنایع متقاضی خبر داد.

سخنگوی صنعت برق گفت: احداث نیروگاه از سقف ۱۰ هزار مگاوات تفاهم شده بین وزارتخانه‌های نیرو و صمت، پیشی گرفته و به ۱۴۰۰۰ مگاوات رسیده است.

وی تصریح کرد: مطابق برنامه تامین برق پایدار صنایع در دوره اوج بار امسال که با توافق وزارت صمت تدوین شده برق صنایع کوچک که تعداد آن‌ها بالغ بر ۵۸۰ هزار واحد است بطور کامل تامین خواهد و هیچ محدودیتی نخواهند داشت.

وی افزود:صنایع واقع در شهرک‌های صنعتی و صنایع خاررج از شهرک با دیماند بالای ۵۰۰ کیلو وات شش و نیم روز در هفته بطور کامل تامین برق شده و فقط نیم روز در هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در برنامه مدیریت مصرف مشارکت دارند.

سخنگوی صنعت برق در خصوص برنامه‌های تامین برق صنایع انرژی بر گفت: برای صنایع بزرگ که تعداد آن‌ها حدود ۳۰۰ واحد است و اکثرشان مشترک شرکت‌های برق منطقه‌ای محسوب می‌شوند بسته به اینکه چه صنعتی هستند مثلا سیمان، فولاد، مس، پتروشیمی یا آلومینیوم با هماهنگی وزارت صمت برنامه مشترکی تهیه شده و‌ابلاغ شد.

سخنگوی صنعت برق در پایان با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده بین وزارتخانه‌های صمت و‌نیرو که در دولت سیزدهم و به میزان ۱۰ هزار مگاوات جهت احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و تجدیدپذیر بود گفت: برق صنایعی که طرف قرارداد این نیروگاه‌ها باشند از معافیت برنامه‌های مدیریت مصرف برق تا سقف ظرفیت تولیدی نیروگاه برخوردارند.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.