کد خبر : 597
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۲۴

بررسی نقش امام خمینی (ره) در قیام ۱۵ خرداد در رادیو

بررسی نقش امام خمینی (ره) در قیام ۱۵ خرداد در رادیو

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ فاطمه ربانی، تهیه کننده ویژه برنامه «نیمه خرداد» درباره این برنامه گفت: با نگاهی به گذشته و مرور تاریخ پی خواهیم برد که خاستگاه قیام ۱۵خرداد از نقش روحانیت شیعه به ویژه تلاش‌های مجدانه امام خمینی (ره) در جامعه ایران و پیروی مردم از ایشان ناشی می‌شود.  وی ادامه داد:

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

فاطمه ربانی، تهیه کننده ویژه برنامه «نیمه خرداد» درباره این برنامه گفت: با نگاهی به گذشته و مرور تاریخ پی خواهیم برد که خاستگاه قیام ۱۵خرداد از نقش روحانیت شیعه به ویژه تلاش‌های مجدانه امام خمینی (ره) در جامعه ایران و پیروی مردم از ایشان ناشی می‌شود. 

وی ادامه داد: ابتدا قیام تنباکو ضد تسلّط اقتصادی بیگانگان (انگلیس) شکل گرفت، سپس افکار عدالت جویانه و قانون خواهی در انقلاب مشروطیت و قانون اساسی مشروطه تبلور یافت و بعد از آن جنبش ملّی شدن نفت نیز یک مبارزه ضد استعماری بود که حیطه وسیع تری نسبت به قیام تنباکو داشت و سرانجام نهضت پانزده خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی در اقدام به تسلّط آمریکا به وقوع پیوست و پایه‌های رژیم سلطنتی پهلوی را متزلزل کرد. 

ربانی تصریح کرد: در همه این جنبش‌های سیاسی و اجتماعی روحانیون مبارز شیعه نقش اصلی را برعهده داشتند و این قیام با تلاش‌های مجدّانه امام خمینی (ره) شکل گرفت.

وی افزود: نظر به اینکه این اقدام تاریخ ساز نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی است، ویژه برنامه «نیمه خرداد» با حضور کارشناسان و صاحب نظران به بررسی اهمیت قیام ۱۵ خرداد و نقش امام خمینی (ره) در این قیام و دستاورد‌های آن می‌پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی فاطمه ربانی و اجرای محمدرضا قربانی دوشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۱۰:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

[ad_2]

منبع خبر

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.