کد خبر : 561
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش‌ها

صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش‌ها

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ خانم کبری رفیعی گفت: طی سه روز آینده هشدار سطح نارنجی برای بارش رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ صادر شده است. به گفته کارشناس هواشناسی، برای استان های جنوب شرق فارس، شمال هرمزگان، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان، غرب هرمزگان، شمال خراسان رضوی ،مازندران و

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

خانم کبری رفیعی گفت: طی سه روز آینده هشدار سطح نارنجی برای بارش رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، برای استان های جنوب شرق فارس، شمال هرمزگان، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان، غرب هرمزگان، شمال خراسان رضوی ،مازندران و تهران هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

او می‌گوید: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ از جمله مخاطرات این بارش‌ها است.

رفیعی گفت: توصیه می‌شود اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، احتیاط در سفر‌های بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را هم وطنان در دستور کار خود قرار دهند.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.