کد خبر : 454
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

معرفی برترین‌های فوتبال فرانسه در فصل ۲۳-۲۰۲۲

معرفی برترین‌های فوتبال فرانسه در فصل ۲۳-۲۰۲۲

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ هشتادوپنجمین فصل از رقابت‌های لوشامپیونه، هفته آینده به پایان می‌رسد و پرونده این مسابقات که قهرمان و سه تیم از تیم‌های سقوط کننده‌اش مشخص شده است، بسته خواهد شد. در این فصل پاری‌سن‌ژرمن ضمن دفاع از عنوان قهرمانی‌اش برای یازدهمین بار فاتح لوشامپیونه شد تا به تنهایی در صدر جدول

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

هشتادوپنجمین فصل از رقابت‌های لوشامپیونه، هفته آینده به پایان می‌رسد و پرونده این مسابقات که قهرمان و سه تیم از تیم‌های سقوط کننده‌اش مشخص شده است، بسته خواهد شد.

در این فصل پاری‌سن‌ژرمن ضمن دفاع از عنوان قهرمانی‌اش برای یازدهمین بار فاتح لوشامپیونه شد تا به تنهایی در صدر جدول پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ یک فرانسه قرار بگیرد. پس از پاریسی‌ها، نزدیک‌ترین رقیب آن‌ها لانس که ۴ امتیاز کمتر دارد، به واسطه اختلاف ۸ امتیازی‌اش با مارسی رده سومی، از بابت کسب عنوان نایب قهرمانی مطمئن شده و دومین نماینده فرانسه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده خواهد بود. مارسی هم که جایگاهش در رده سوم جدول تثبیت شده، این شانس را دارد که در فصل آینده لیگ قهرمانان حضور داشته باشد، البته به شرط آنکه رقبای خود را در دور سومین دور مرحله مقدماتی و پس از آن پلی‌آف این مسابقات شکست دهد.

از دو سهمیه لیگ فرانسه در فصل آینده رقابت‌های لیگ اروپا، یکی به تولوز رده سیزدهمی تعلق گرفته که البته این سهمیه را به واسطه قهرمانی‌اش در جام حذفی فرانسه کسب کرده است. دیگر سهمیه فرانسوی‌ها در لیگ اروپا به تیم چهارم جدول تعلق می‌گیرد که اکنون لیل ۶۶ امتیازی در این جایگاه قرار گرفته است، اما رن رده پنجمی و موناکوی رده ششمی هم که تنها یک امتیاز کمتر از لیل دارند، می‌توانند به کسب سهمیه لیگ اروپا امیدوار باشند. لیون رده هفتمی، اما قطعاً شانسی برای کسب سهمیه لیگ اروپا ندارد و با توجه به فاصله سه امتیازی‌اش با رن و موناکو و تفاضل گل کمترش نسبت به رن (۲۰ به ۲۹) عملاً دستش از سهمیه لیگ کنفرانس هم کوتاه است؛ بنابراین از میان سه تیم لیل، رن و موناکو، یکی سهمیه لیگ اروپا می‌گیرد و دیگری سهمیه لیگ کنفرانس.

بیشتر بخوانید
پاری‌سن‌ژرمن یازدهمین قهرمانی‌اش در لوشامپیونه را جشن گرفت

در پایین جدول چهره سه تیم سقوط کننده به دسته دوم مشخص شده است که این تیم‌ها عبارتند از آنژه، آژاکسیو و تروا. با توجه به ۱۸ تیمی شدن لوشامپیونه از فصل آینده، امسال ۴ تیم از این لیگ سقوط می‌کنند و تنها دو تیم از لیگ دو صعود خواهند کرد؛ بنابراین علاوه بر سه تیم یاد شده، تیم هفدهم جدول هم سقوط خواهد کرد که در حال حاضر نانت در این جایگاه قرار دارد، اما اوسر رده شانزدهمی هم که تنها ۲ امتیاز بیشتر دارد، از خطر سقوط در امان نیست.

هفته پایانی به جز رقابت نانت و اوسر برای مشخص شدن چهارمین تیم سقوط کننده و رقابت سه تیم یاد شده برای کسب سهمیه لیگ اروپا و لیگ کنفرانس، سایر بازی‌ها تشریفاتی هستند. از این رو، کمیته فنی سازمان لیگ معرفی برترین‌های لیگ را به هفته آخر موکول نکرده و آن‌ها را در همین هفته مشخص کرد.

جایزه بهترین بازیکن لیگ برای چهارمین سال متوالی به کیلیان امباپه، مهاجم پاری‌سن‌ژرمن رسید. او برای کسب این عنوان رقبایی مانند سکو فوفانا و لوئی اوپندا از تیم لانس، هم تیمی خودش لیونل مسی و جاناتان دیوید از تیم لیل داشت.

با وجود قهرمانی PSG، عنوان بهترین سرمربی فصل به فرانک هایس سرمربی لانس تعلق گرفت. در واقع کریستوف گالتیه، سرمربی PSG حتی جزو نامزد‌ها هم نبود. پائولو فونسکا سرمربی لیل، ایگور تودور از المپیک مارسی، فیلیپ مونتانیه از تولوز و یوهان گاستیه ازکلرمون فوت سایز نامزد‌های این بخش بودند.

جایزه بهترین دروازه‌بان فصل به بریس سامبا دروازه‌بان تیم لانس رسید. لوکاس شوالیه از لیل، دوناروما از پاری‌سن‌ژرمن، آنتونی لوپس از لیون و پائو لوپس از مارسی سایر نامزد‌های کسب این عنوان بودند.

در همین حال کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید هم به عنوان بهترین بازیکن فرانسوی شاغل در خارج از این کشور رسید. ادواردو کاماوینگا از رئال مادرید، کولو موانی از اینتراخت فرانکفورت، تئو هرناندس از میلان و مایک ماینیان از میلان دیگر کاندیدا‌های کسب این عنوان بودند.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.