کد خبر : 450
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

۱۰ تا ۲۵ درصد از اراضی مسکونی در شهرها احتکار شده است

۱۰ تا ۲۵ درصد از اراضی مسکونی در شهرها احتکار شده است

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ فرزانه صادق مالاواجرد درپاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  اجرای طرح  جلوگیری از احتکار زمین و اراضی اساسا  در  راستای عرضه زمین و مسکن به شهرها صورت می گیرد که این اقدام نقش بسیاری موثری در حوزه بازار مسکن دارد. به گفته معاون  شهرسازی و معماری شهری وزارت راه و

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

فرزانه صادق مالاواجرد درپاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  اجرای طرح  جلوگیری از احتکار زمین و اراضی اساسا  در  راستای عرضه زمین و مسکن به شهرها صورت می گیرد که این اقدام نقش بسیاری موثری در حوزه بازار مسکن دارد.

به گفته معاون  شهرسازی و معماری شهری وزارت راه و شهرسازی،  جلوگیری از حبس و احتکار زمین باعث می شود که حداقل ۱۰ درصد از اراضی که در شهرها فریز شده  به بازار مسکن عرضه شود؛ بنابراین با این اقدامات قفل قیمت مسکن هم شکسته خواهد شد.

او می‌گوید: میزان دقیق احتکار اراضی در شهرها مشخص نیست، اما حداقل ۱۰ تا ۲۵ درصد از اراضی در محدوده شهرها توسط بخش‌های مختلف فریز شده است.

صادق مالاواجرد گفت:  اگر دولت در شهرهای کوچک برای اجرای قانون جهش تولید  خود اراضی داشته باشد، می تواند از آنها استفاده می کند. چنانچه اراضی برای بخش خصوصی باشد، این اراضی به حریم شهرها اضافه می شود.

 

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.