کد خبر : 416
تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷

از تکریم شهدای امنیت تا برگزاری جشنواره سلاله

از تکریم شهدای امنیت تا برگزاری جشنواره سلاله

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مناسبت دهه کرامت؛ حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد کاظم موسوی متقی» با بیان این که آستان‌های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، ویژه برنامه‌های متنوع و جذاب همسو با شعار دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه؛ همدلی و امیدآفرینی» تدارک دیده اند، بیان کرد:

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مناسبت دهه کرامت؛

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد کاظم موسوی متقی» با بیان این که آستان‌های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، ویژه برنامه‌های متنوع و جذاب همسو با شعار دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه؛ همدلی و امیدآفرینی» تدارک دیده اند، بیان کرد: امسال نیز، سازمان اوقاف و امور خیریه با ارسال ابلاغیه‌هایی به این مراکز دینی و فرهنگی در کشور، از مدیران و خادمان آنان خواستار اهتمام و توجه به برنامه‌های دهه کرامت شده بود و الحمدالله تاکنون برنامه‌های خوبی در این بقاع متبرکه برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با بیان این که آستان‌های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت مستمر در ایام دهه کرامت میزبان کاروان‌های “زیر سایه خورشید” و سفیران کریم” هستند، گفت: با حضور خادمان آستان قدس رضوی و حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) جشن‌های بزرگی با حضور اقشار مختلف مردم در این مراکز برگزار شده است و این روند تا پایان دهه کرامت ادامه خواهد داشت.

او به برگزاری جشن روز دختر ویژه دختران شهدای مدافع امنیت در روز‌های نخست دهه کرامت امسال اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به حادثه تروریستی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) در سال گذشته، امسال در سالروز بزرگداشت مقام امامزادگان، مراسم گرامیداشت یاد شهدای این حادثه در آستان‌های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور و به طور ویژه در حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: غبارروبی حرم مطهر امامزادگان، تقدیر از خادمان برتر، تکریم خیرین بقعه ساز و فعالان حوزه‌های فرهنگی، برگزاری جشن همراه با سخنرانی مذهبی و مداحی و برپایی محفل انس با قرآن از برنامه‌های دیگر زمان اوقاف و امور خیریه کشور به مناسبت بزرگداشت مقام امامزادگان بود.

او در ادامه به برگزاری جشنواره قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی “سلاله”، اشاره کرد و گفت: آستان‌های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، آثارشان را به این جشنواره ارسال می‌کنند. توجه ویژه به موضوع دختران و زنان در آثار ارسالی، مورد تأکید ما است. از میان آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، ۱۲ آستان مقدس امامزاده برتر کشور معرفی می‌شوند.

موسوی متقی در ادامه به تدارک ویژه آستان‌های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) اشاره کرد و تأکید کرد: جشن‌های سالروز ولادت امام رئوف (ع) در حرم مطهر ۲ هزار و ۵۰۰ امامزاده در سراسر کشور برگزار می‌شود.

او افزود: توزیع کمک مومنانه میان نیازمندان، تکریم خانواده شهدا و برگزاری محافل انس با قرآن و شب شعر در موضوعاتی همچون جایگاه زن و دختر در اسلام و اهمیت همدلی و امیدآفرینی در جامعه از برنامه‌های دیگر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مناسبت دهه کرامت است.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.