کد خبر : 372
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲

وظیفه نهاد‌های فرهنگی توجه به موانع اشتغال‌پذیری جوانان است

وظیفه نهاد‌های فرهنگی توجه به موانع اشتغال‌پذیری جوانان است

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ محمد چکشیان معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار در نشست هم اندیشی با کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تشریح حوزه‌های فعالیت معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت:حوزه فعالیت این معاونت در سه بخش فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است و در بخش فرهنگی به دو حوزه فرهنگ

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

محمد چکشیان معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار در نشست هم اندیشی با کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تشریح حوزه‌های فعالیت معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت:حوزه فعالیت این معاونت در سه بخش فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است و در بخش فرهنگی به دو حوزه فرهنگ عمومی و فرهنگ کار توجه می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کار با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در منظومه فکری مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب در پیامشان برای انتصاب اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی فرمودند «فرهنگ، جهت دهند‌ه‌ی همه‌ی اقدام‌های اساسی و زیر بنائی جوامع بشری و شتاب‌دهنده یا کُندکننده‌ی آن است» و در نخستین دیدارشان با اعضای هیئت دولت سیزدهم نیز فرهنگ را زیربنای تمامی اقدامات اساسی کشور بیان فرمودند.

وی افزود: در همین راستا رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین موانع تولید را موانع فرهنگی دانسته‌اند یعنی به عبارت دیگر مهم‌ترین اقدام در حوزه رفع موانع تولید و در نتیجه رشد تولید توجه به حوزه فرهنگ و برنامه‌ریزی برای رفع موانع فرهنگی تولید است.

چکشیان با اشاره بر اینکه رسیدگی و ارتقای فرهنگ جامعه کار و تولید از مهمترین وظایف این معاونت در بخش فرهنگی معاونت می‌باشد افزود: اهتمام به ارتقای فرهنگ کار؛ برطرف کردن مهم‌ترین دغدغه‌ی رهبری در حوزه رفع موانع تولید است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تصریح بر اینکه بخش قابل توجهی از بیکاری در جامعه منشأ فرهنگی دارد گفت: مسأله اشتغال صرفا به علت فقدان کار مناسب نیست و بخشی از آن به جهت عدم اشتغال‌پذیری جوانان در سنین فعالیت است.

وی با ابراز اینکه وظیفه نهاد‌های جریان‌سازِ فرهنگی توجه به موانع اشتغال‌پذیری جوانان و آگاهی‌سازی خانواده‌ها است گفت: مواردی همچون ناامیدی و احساس ناعدالتی، سرگرمی‌های مضر و توجه بیش از حد به فضای مجازی موانعی است که باعث اختلال در اشتغال‌پذیری جوانان می‌شود.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.