کد خبر : 332
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۳:۱۷

نمایندگان ساترا و پلتفرم‌ها در دانشگاه تهران چه گفتند؟

نمایندگان ساترا و پلتفرم‌ها در دانشگاه تهران چه گفتند؟

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ نشستی با عنوان آسیب شناسی تنظیم‌گری سامانه‌های ویدیوی درخواستی در دانشکده ارتباطات دانشگاه تهران برگزار شد. مدیرعامل فیلم نت: در شرایط فعلی، ساترا عملکرد و تعامل خوبی دارد علی سرتیپی، مدیرعامل فیلم‌نت در این نشست گفت: با توجه به اینکه ما در نظام جمهوری اسلامی کار می‌کنیم اعتقاد داریم که

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

نشستی با عنوان آسیب شناسی تنظیم‌گری سامانه‌های ویدیوی درخواستی در دانشکده ارتباطات دانشگاه تهران برگزار شد.

مدیرعامل فیلم نت: در شرایط فعلی، ساترا عملکرد و تعامل خوبی دارد

علی سرتیپی، مدیرعامل فیلم‌نت در این نشست گفت: با توجه به اینکه ما در نظام جمهوری اسلامی کار می‌کنیم اعتقاد داریم که قوانین اسلامی در این کشور حاکم و در نتیجه موضوعی به نام محتوا مهم است و ما بحث رگولاتوری و ممیزی و تنظیم‌گری را قبول داریم.

سرتیپی در ادامه افزود: در شرایط فعلی ساترا عملکرد خوبی داشته و ما واقعا در این دوره اذیت نشدیم، گرفتار نبودیم و تعامل ساترا با ما تعامل خوبی بوده است و می‌دانم این تعامل با پلتفرم‌های دیگر هم وجود دارد.

مدیرتولید نماوا: تجربه هم‌دلانه‌ای با ساترا داشتیم

در ادامه آیدا مصباحی مدیرتولید نماوا و تهیه‌کننده سینما و سریال‌های نمایش خانگی نیز گفت: در بحث رگولاتوری ناگزیر به همراهی هستیم؛ ما هم به تنظیم‌گری اعتقاد داریم، زیرا اگر اشکالات گرفته نشوند خطرناک است و بحث رگولاتوری ذاتا می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

مصباحی در ادامه تاکید کرد: ما در یک سال گذشته تجربه هم‌دلانه‌ای با ساترا داشتیم و در بخش‌هایی واقعا کمک‌کننده بودند.

معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا: ذینفعان و اجزای حاکمیت، مشروعیت تنظیم‌گری ساترا را پذیرفته‌اند

در ادامه حامد معینی معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا نیز در دفاع از جایگاه قانونی ساترا گفت: هم ذینفعان و هم اجزای حاکمیت، مشروعیت تنظیم‌گری ساترا را پذیرفته‌اند و آنرا قبول دارند. تفسیر شورای نگهبان نیز تنظیم‌گری صداوسیما را تایید می‌کند.

مدیرکل توسعه شبکه تنظیم‌گران اجتماعی ساترا: نگاه ساترا به پلتفرم‌ها حمایتی است

در ادامه این نشست، محمدمهدی مومنی‌ها مدیرکل توسعه شبکه تنظیم‌گران اجتماعی ساترا گفت: امروز در حوزه شبکه نمایش خانگی و صوت‌و تصویر فراگیر شاهد حضور ۳۸۸ سکوی دارای مجوز هستیم و نگاه ساترا به همه آن‌ها حمایتی است.

مومنی‌ها افزود: تنظیم‌گری فضای مجازی، بدون مشارکت مردم و نظارت آن‌ها بر محتوا‌های تولیدشده در فضای مجازی امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل سامانه ساپرا راه‌اندازی شده است.

مدیرکل توسعه شبکه تنظیم‌گران اجتماعی ساترا با تاکید بر ضرورت گفتمان‏سازی و ترویج بعد اجتماعی تنظیم‏گری بیان کرد: یکی از اهداف ساترا، آگاه‏سازی جامعه از ضرورت تنظیم‏گری صوت و تصویر در فضای مجازی است.

وی با تاکید بر نگاه حمایت‌گرانه ساترا اعلام کرد: در ساترا برنامه‌ای به نام «صمیمانه» تولید شده است که در هر برنامه یک پلتفرم را معرفی می‌کنیم. نگاه ساترا تعامل است. می‌دانیم هزینه‌های زیادی برای ساخت محتوا انجام می‌شود. می‌خواهیم کم‌ترین حذفیات انجام شود و هر چیزی حذف می‌شود قبل از تولید باشد. این برنامه ساترا است که اگر مجوز‌های تولید قبل از شروع به تولید اخذ شوند به نفع سکو‌های نمایش خانگی است.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.