کد خبر : 324
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

واکنش وزیر میراث فرهنگی به ناپدید شدن فرش‌های سعدآباد

واکنش وزیر میراث فرهنگی به ناپدید شدن فرش‌های سعدآباد

[ad_1] به گزارش پیمان دوستی؛ در روز‌های گذشته خبری مبنی بر ناپدید شدن تعدادی تخته فرش نفیس و ارزشمند ملی که تصاویر برخی از این فرش‌ها در کتاب «گنجینه تار و پود، مجموعه تصاویر دومین کلکسیون بزرگ فرش جهان» وجود دارد از کاخ سعدآباد منتشر شد.  روابط عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد شب گذشته در این

[ad_1]
به گزارش پیمان دوستی؛

در روز‌های گذشته خبری مبنی بر ناپدید شدن تعدادی تخته فرش نفیس و ارزشمند ملی که تصاویر برخی از این فرش‌ها در کتاب «گنجینه تار و پود، مجموعه تصاویر دومین کلکسیون بزرگ فرش جهان» وجود دارد از کاخ سعدآباد منتشر شد. 

روابط عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد شب گذشته در این زمینه اعلام کرد: روز گذشته (یکشنبه) خبری مبنی بر «ناپدید شدن فرش‌های نفیس ساختمان حافظیه سعدآباد در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵» منتشر شد و بازتاب گسترده‌ای میان افکار عمومی داشت. 

در توضیحات روابط عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد آمده است: لازم به توضیح است، همان‌طور که در خبر یاد شده آمده؛ ساختمان حافظیه متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری است و حفاظت از آن در حیطه وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی نیست.

در همین زمینه سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های حفظ بنا‌های تاریخی در جمع خبرنگاران درباره ناپدید شدن فرش‌های سعدآباد اظهار کرد: گزارش مقدماتی درباره سرقت فرش‌ها از مجموعه سعدآباد داده شده است. این اتفاق در دوره‌های گذشته رخ داده است؛ و آن بخش از سعدآباد در اختیار دستگاه‌های دیگر بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حتما باید اصل خبر سرقت فرش‌ها و چگونگی سرقت اطلاعات کامل روشن شود.

مجموعه ۱۸۰ هکتاری سعدآباد مشتمل بر بنا‌ها و کاخ‌موزه‌هایی است که برخی از آن‌ها در تملک نهاد‌هایی غیر از میراث فرهنگی است.

[ad_2]

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.